Dostęp do internetu ma już prawie każdy i to właśnie w sieci ludzie szukają rzetelnych informacji na interesujące ich tematy. Dlatego większość tradycyjnych form reklamy powoli odchodzi do lamusa. Obecność firmy w internecie jest więc absolutną koniecznością. Powstaje tylko pytanie, w jakiej formie ją zaznaczyć. Tworząc stronę internetową, pisząc bloga, prowadząc kanał na YouTube, a może prezentując swoją firmę w innych mediach społecznościowych?
Najlepszą strategią byłoby kompleksowe działanie w wielu kanałach komunikacji, prowadząc komunikację starannie dopasowaną do potrzeb grupy docelowej. Ale nie każda firma może sobie na to pozwolić, ze względu na ograniczony budżet i czas. Co zatem jest najważniejsze dla firmy – oczywiście strona internetowa. A dlaczego właśnie strona www? Oto najważniejsze powody!
Profesjonalny wizerunek i wiarygodność
Strona internetowa jest swoistą wizytówką firmy. Aby ją stworzyć potrzeba większego zaangażowania niż w przypadku założenia profilu w mediach społecznościowych. Zatem już samo posiadanie strony buduje zaufanie wśród klientów i partnerów biznesowych. Z pomocą treści na stronie można atrakcyjnie i profesjonalnie zaprezentować firmę od najlepszej strony. Jest to więc też narzędzie zwiększające konkurencyjność naszego biznesu. W dodatku nad treściami na stronie mamy pełną kontrolę, w przeciwieństwie do tego jak nasz wizerunek jest przedstawiany na zamkniętych forach czy grupach społecznościowych.
Niski koszt pozyskania klienta
Strona www to jednorazowy wydatek. Oczywiście dobrze jest ją potem pozycjonować lub promować z pomocą płatnych reklam Google. Nie ulega jednak wątpliwości, że i tak jest to jeden z najtańszych sposobów na pozyskiwanie klientów. W dodatku pracując na sukces strony internetowej robimy to długofalowo i możemy być pewni efektów. Podczas gdy popularność poszczególnych mediów społecznościowych dynamicznie się zmienia, pojawiają się i przemijają kolejne trendy, a algorytmy portali i wyszukiwarek są często modyfikowane, to nasza strona jest czymś stałym i pewnym.
Dostęp 24 godziny na dobę
W przeciwieństwie do pracowników, publikowanych postów czy tymczasowo uruchamianych kampanii reklamowych, strona internetowa pracuje na sukces Twojej firmy bezkosztowo, przez całą dobę, każdego dnia. W dodatku dobrze zaprojektowana może zautomatyzować część procesów związanych z obsługą klientów. Strona ułatwia też klientom kontakt z przedstawicielami firmy. Zatem to oszczędność nie tylko pieniędzy, ale też czasu, Twojego i klientów.
Źródło danych
Własna strona internetowa jest też wspaniałym źródłem danych o klientach. Dzięki niej możemy gromadzić dane do późniejszej analizy. Tym samym możemy dowiedzieć się między innymi co najbardziej interesuje naszych klientów, co ich zniechęca do skorzystania z oferty, skąd do nas trafiają, kim są, w jakim są wieku itd. Wszystkie te dane pozwalają doprecyzować ofertę, tworzyć personalizowane reklamy, eliminować błędy, doskonalić obsługę klienta i wiele więcej.
Zalety strony internetowej
Podsumowując firmową stronę internetową posiadać warto, a nawet trzeba. To jedno z najważniejszych narzędzi dla biznesu. Dlatego należy pamiętać, że strona internetowa:
- funkcjonuje jako profesjonalna wizytówka firmy
- zwiększa wiarygodność i zaufanie
- buduje profesjonalny wizerunek
- ułatwia komunikację z klientami
- pracuje na zyski firmy nieprzerwanie
- umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców
- zwiększa konkurencyjność firmy
- atrakcyjnie prezentuje ofertę i portfolio
- zapewnia globalny zasięg
- dostarcza danych do analizy
- obniża koszty i usprawnia obsługę klientów
Jak widać zalet jest naprawdę dużo, dlatego warto mieć swoje własne miejsce w sieci, które będzie punktem wyjścia większości działań marketingowych.